Новий конкурент Netflix - Quibi

Автор
513
Новий конкурент Netflix - Quibi

Творець мультфільму Шрек готує нову стрімінговую платформу для перегляду коротких відео.

За останні кілька років серіали стали новим сексом.

Імениті режисери знімають круті історії на кілька сезонів для стрімінгових платформ на кшталт Netflix, а найкращі з них стають культовими і знаходять відгук серед багатомільйонної аудиторії.

Таке не можна було уявити в американській кіноіндустрії ще кілька десятків років тому, але сьогодні багатосерійні кіноепопеї, починаючи від Гри Престолів і закінчуючи Дуже дивними справами, захопили масового глядача.

Ось тільки проблема кліпового сприйняття нікуди не поділася: захопити увагу молодого покоління стає все важче, тому медіаменеджерам знадобився універсальний метод спілкування з новою аудиторією.

Одне з можливих рішень готують творець мультфільму Шрек Джефрі Катценберг і керівник компаній HP і eBay Мег Вітман, — підприємці заснували нову стрімінговую стартап-платформу Quibi.

Ідея сервісу в тому, що він орієнтований насамперед на користувачів смартфонів і в ньому будуть розміщувати виключно короткі відео.

Проекту відразу ж привернув увагу 11 найбільших інвесторів, включно з The Walt Disney Company, NBCUniversal, Sony Pictures, WarnerMedia, Liberty Global, Viacom CBS, Alibaba Group і т. д., які сумарно виділили на нього мільярд доларів. 

НВ розбиралося, що таке Quibi і чи зможе ця платформа конкурувати з гігантами ринку.

Стислість сестра таланту

Спочатку Quibi замислювався, як стандартна стрімінгова платформа для перегляду контенту на ТБ і мобільних пристроях. Однак, останнім часом стратегія змінилася і тепер Quibi позиціонується, як продукт «виключно для мобільних пристроїв».

Основна ідея нової стрімінгової платформи — створювати шоу, серіали і фільми з поділом на відрізки тривалістю 10 хвилин або менше. На думку Мег Вітмен, це час, що еквівалентний очікуванню кави після замовлення в Starbucks. Quibi також повинна стати відеоплатформою, яку можна використовувати буквально на ходу.

Одна з фішок експериментальної платформи: відео буде відрізнятися залежно від того, дивитися його на пристрої в горизонтальному чи вертикальному положенні.

Кожне шоу (і реклама) знімається і редагується як у портретній, так і в альбомній орієнтації. Потім завантажується два відеофайли і окремий аудіофайл, які синхронізуються і транслюються одночасно на телефон користувача.

Тому при повороті екрану відео будуть відразу переключаються між собою. Відповідно, в горизонтальному положенні кадр ширший і видно навколишню обстановку героя. У вертикальному — в кадрі знаходиться практично тільки герой.

«Ми розраховуємо на створення абсолютно нового виду контенту, призначеного для вашого мобільного телефону», — каже Мег Вітмен. А Катценберг вважає, що з разом з Quibi почнеться «нова ера в епоху кінооповіді».

Пул зірок, вже залучених до виробництва контенту на платформі, дуже різноманітний: Стівен Спілберг, Зак Ефрон, Ідріс Ельба, Крістен Белл, Кендалл Дженнер, Тайра Бенкс, 50 Cent, режисери останніх Месників Ентоні і Джо Руссо. І це далеко не весь список. 

Не такі як усі

Незважаючи на те, що Quibi називають вбивцею Netflix, самі засновники сервісу, Катценберг і Вітмен, стверджують, що не конкурують з Netflix, Hulu або Disney+. Вони хочуть боротися за увагу тих, хто частіше використовує YouTube і Instagram.

«Коли на початку 90-х з'явилося HBO, вони не обмежували себе якимись стандартами. Точно так само, як HBO відрізняється від потокового телебачення, ми відрізняємося від соціальних мереж», — передає слова Катценберга The Verge .

Cам контент на платформі ділиться умовно на три типи (за розміром бюджету).

Перший — високобюджетний, вартість виробництва якого досягає $125 тис. за хвилину. Тобто, приблизно, $7,5 млн за епізод — стільки ж коштували ранні епізоди Гри престолів.

Другий тип — проекти, бюджет яких варіюється від $20 тис. до $50 тис. за хвилину.

І третій — щоденні новинні програми з бюджетами від $5 тис. до $10 тис. за хвилину.

Чим ближче дата релізу платформи, тим більше новин з'являється про майбутні проекти, які вийдуть на Quibi.

В інтернеті вже є трейлери деяких проектів. Наприклад, автомобільного шоу Elba Vs. Block за участю актора Ідріса Ельби і автогонщика Кена Блока. Комедійного серіалу Flipped з Енді Гарсія і Євою Лонгорія. Ремейка фільму Втеча 1993 року з участю Кіфера Сазерленда. А також тизер шоу Punk'd в стилі ранніх передач MTV з репером Chance the Rapper в ролі ведучого.

Всього в перший рік свого існування Quibi планує випустити близько 175 серій різних шоу, серіалів і фільмів.

Виникає питання: чи потрібен сучасному глядачеві взагалі високобюджетний контент для перегляду тільки на мобільних пристроях? Керівники Quibi вважають, що попит на такий продукт є.

Аргументом вони вказують велику прогалину між відеоконтентом. Є низькобюджетні відео, створювані для YouTube, наприклад. І дорогі високоякісні продукти для стрімінгових платформ Netflix і Hulu. У Quibi хочуть вивести на новий рівень перегляд контенту на мобільних пристроях.

Причому, творці Quibi настільки впевнені в собі, що планують досить велику ціну за передплату. Вона складе $4,99 на місяць з рекламою або $7,99 на місяць без реклами, як повідомляє Variety. Це вище, ніж у Disney+ і Apple TV+.

У світі конкурентів

На сьогодні лідером у світі стрімінгу все ще залишається Netflix. Згідно з останнім звітом, в четвертому кварталі 2019 року кількість передплатників у компанії зросла на 8,8 млн. Тим самим результат випередив прогнози аналітиків, у яких говорилося про кількість у 7,6 млн осіб.

Всього ж, за останніми даними, у Netflix 167 мільйонів передплатників. Причому більше 100 млн знаходиться за межами США. Виручка у стрімінгового гіганта за 2019 рік склала $5,47 млрд. А на виробництво свого контенту Netflix витратив $15 млрд.

Продовжує користуватися успіхом і оригінальна продукція Netflix. Наприклад, перший сезон Відьмака подивилися з 76 млн акаунтів. А бойовик Майкла Бея 6 Underground — з 83 млн. На одному акаунті може бути зареєстровано кілька людей, тож достовірно підрахувати, скільки користувачів подивилося фільм або серіал — важко.

Крім того, в цьому році стрімінгова платформа змінила систему підрахунку переглядів. Якщо раніше потрібно було подивитися 70% епізоду або фільму, щоб зарахувався перегляд, то тепер для цього достатньо двох хвилин.

Також Netflix є лідером в цьому році за кількістю номінацій на Оскар, — всього у сервісу їх 24. Це більше, ніж у будь-якої іншої голлівудської студії.

Однак, успіх у Netflix не на всіх фронтах: в четвертому кварталі 2019 року кількість абонентів у США у стрімінгового гіганта збільшилася на 420 тис. осіб, замість прогнозованих 600 тис. І це вже третій квартал поспіль, коли Netflix не може досягти своїх цілей за зростанням кількості абонентів у США.

Не останню роль у цій невдачі могло зіграти зростання кількості конкурентів. Наприклад, в середині листопада 2019 року на ринку стрімінгу з'явився Disney+. І вже на наступний день після запуску він залучив 10 млн передплатників.

З огляду на останній фінансовий звіт, на 3 лютого 2020 року у платформи вже 28,6 млн передплатників. Досягненню цієї цифри, здебільшого, допоміг надуспішний Мандалорець.

Apple TV+, який з'явився восени 2019 року, вирішив також досить агресивно увійти у світ стрімінгу. Для цього на старті «яблучна» компанія витратила близько $5 млрд на виробництво власного контенту.

Результатом стала поява такого флагмана, як Ранкове шоу з Дженіфер Еністон і дві номінації на Золотий глобус.

Решта наявних стрімінгів теж не стоять на місці. Hulu, після того як його велика частина перейшла у володіння Disney, збільшує бюджети на виробництво. Amazon Prime Video купив права на екранізацію приквела Володаря перснів за чверть млрд доларів.

Мобільні оператори отримали кінцеві ліцензії до покриття 4G

Навесні 2020 року з'явиться і HBO Max, — на стрімінгу буде доступний весь контент WarnerMedia, і платформа планує створити близько 10 тис. годин свого оригінального контенту.

Ще одна стрімінгова платформа Peacock від NBCUniversal запуститься в липні 2020 року.

Чи буде серед усього цього розмаїття місце експериментальному стрімінговому сервісу Quibi зі своєю відособленою філософією виробництва контенту — стане зрозуміло після 6 квітня.