Власник "Трухи" Лавриненко розповів, чи можна зараз повторити успіх його каналу та скільки він приносить грошей
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Зараз вигідніше купити готове медіа, ніж розвивати проект із нуля
Створити аналог мережі популярних Telegram-каналів "Труха" буде коштувати мільйони доларів. Нагадаємо, що "Труха Україна" має майже 3 млн підписників, а якщо додати до нього регіональні пабліки, то всього аудиторія "Трухи" становитиме 6 мільйонів.
Це робить їх чи не найбільшою мережею Telegram-каналів в Україні. Власником холдингу називає себе харківський бізнесмен Максим Лавриненко, який в інтерв’ю проєкту Орестократія і озвучив чималу суму для створення аналогу "медіакомпанії". За його словами, нині створення нової такої мережі Telegram-каналів коштуватиме кілька мільйонів доларів.
"Якщо б ви зараз мене спитали, скільки з нуля створити аналог "Трухи", я скажу — десь 5 млн дол., — щоб десь за 1,5-2 роки стати лідером. Але дуже багато залежить від команди, тому що можна і 10-20 мільйонів витратити "в пісок", — говорить бізнесмен.
За словами Максима Лавриненка, нині не варто починати з нуля робити такі проєкти, оскільки це набагато складніше у порівнянні з початком повномасштабного вторгнення. Тому вигідніше купити вже готове медіа.
Додамо, що підрахунками журналу Forbes, "Труха" нібито заробляє від 0,5 до 1 млн доларів "чистими". Однак сам Лавриненко говорить, що видання рахувало дохід від ціни за рекламу, але ці цифри завищені:
"Вони беруть 1 рекламу, яка коштує 96 тис. грн в "Труха-Україна", множать на 3, на 5 чи скільки там реклам на день, множать на 30 днів, і виходить десь 18 мільйонів. Плюс реклама в мережі "Трухи" – там, наприклад, у нас різниця: в Ужгороді 500 грн реклама, в Харкові 7 тис. грн… Вони так само порахували, десь і вийшов мільйон доларів. Нехай так рахують, та ми заробляємо менше, ніж нам Forbes приписує", — заперечує власник "Трухи".
Натомість за словами бізнесмена, його холдинг заробляє від 300 до 500 тисяч доларів. Взимку під час новорічних свят — більше, влітку — менше. Але про чистий дохід не йдеться.
"По-перше, ми платимо зарплати, у нас є благодійний фонд "Труха-Україна", ми і робимо збори, і власні кошти теж направляємо на допомогу ЗСУ. По-друге, ми постійно намагаємося розширятися, нас цікавлять успішні пабліки, ми намагаємось їх придбати, не завжди виходить…", — розповідає бізнесмен.
Він каже, що починав розвивати "Труху" не продаючи рекламу, аби була чиста стрічка. А коли проєкт набрав 100 тисяч підписників, лише тоді почав розміщувати комерцію в стрічці.