Власник "Трухи" Лавриненко розповів, чи можна зараз повторити успіх його каналу та скільки він приносить грошей

Читати російською
Автор

Зараз вигідніше купити готове медіа, ніж розвивати проект із нуля

Створити аналог мережі популярних Telegram-каналів "Труха" буде коштувати мільйони доларів. Нагадаємо, що "Труха Україна" має майже 3 млн підписників, а якщо додати до нього регіональні пабліки, то всього аудиторія "Трухи" становитиме 6 мільйонів.

Це робить їх чи не найбільшою мережею Telegram-каналів в Україні. Власником холдингу називає себе харківський бізнесмен Максим Лавриненко, який в інтерв’ю проєкту Орестократія і озвучив чималу суму для створення аналогу "медіакомпанії". За його словами, нині створення нової такої мережі Telegram-каналів коштуватиме кілька мільйонів доларів.

"Якщо б ви зараз мене спитали, скільки з нуля створити аналог "Трухи", я скажу — десь 5 млн дол., — щоб десь за 1,5-2 роки стати лідером. Але дуже багато залежить від команди, тому що можна і 10-20 мільйонів витратити "в пісок", — говорить бізнесмен.

За словами Максима Лавриненка, нині не варто починати з нуля робити такі проєкти, оскільки це набагато складніше у порівнянні з початком повномасштабного вторгнення. Тому вигідніше купити вже готове медіа.

Додамо, що підрахунками журналу Forbes, "Труха" нібито заробляє від 0,5 до 1 млн доларів "чистими". Однак сам Лавриненко говорить, що видання рахувало дохід від ціни за рекламу, але ці цифри завищені:

"Вони беруть 1 рекламу, яка коштує 96 тис. грн в "Труха-Україна", множать на 3, на 5 чи скільки там реклам на день, множать на 30 днів, і виходить десь 18 мільйонів. Плюс реклама в мережі "Трухи" – там, наприклад, у нас різниця: в Ужгороді 500 грн реклама, в Харкові 7 тис. грн… Вони так само порахували, десь і вийшов мільйон доларів. Нехай так рахують, та ми заробляємо менше, ніж нам Forbes приписує", — заперечує власник "Трухи".

Натомість за словами бізнесмена, його холдинг заробляє від 300 до 500 тисяч доларів. Взимку під час новорічних свят — більше, влітку — менше. Але про чистий дохід не йдеться.

"По-перше, ми платимо зарплати, у нас є благодійний фонд "Труха-Україна", ми і робимо збори, і власні кошти теж направляємо на допомогу ЗСУ. По-друге, ми постійно намагаємося розширятися, нас цікавлять успішні пабліки, ми намагаємось їх придбати, не завжди виходить…", — розповідає бізнесмен.

Він каже, що починав розвивати "Труху" не продаючи рекламу, аби була чиста стрічка. А коли проєкт набрав 100 тисяч підписників, лише тоді почав розміщувати комерцію в стрічці.