Гриневич: Євросоюз готовий дати гроші на реформи ПТУ

Читать на русском
Автор
Гриневич: Євросоюз готовий дати гроші на реформи ПТУ Новина оновлена 08 серпня 2023, 10:06

Лілія Гриневич заявила, що Європейський Союз готовий надати Україні кошти на реформи ПТУ.

У Міністерстві освіти та науки розробили концепцію реформування професійно-технічної освіти, під яку Європейський Союз готовий дати гроші.

Про це заявила міністр освіти та науки України Лілія Гриневич у Трускавці на панельній дискусії «Якісна професійна освіта як запорука успіху регіонального розвитку» під час ІІІ Форуму місцевого розвитку, повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Ми розробили концепцію реформування професійно-технічної освіти, під яку Європейський Союз готовий дати гроші", — сказала Гриневич.

Вона уточнила, що ЄС готовий дати гроші на покращення інфраструктури, що дуже важливо за зношеності обладнання на 60-100%.

«Це була наша основна вимога. Це буде інфраструктурний проект ЄС, який дасть змогу збудувати орієнтовно 20 навчально-практичних центрів. Половина грошей – це грант, а половина – позика Європейського інвестиційного банку, яку віддаватиме уряд України, а, можливо, вони поставлять умову, щоб віддавали обласні адміністрації, які будуть набувачами цього майна та цих центрів», — сказала міністр.

Вона констатувала, що сьогодні в Україні лише 20% випускників шкіл продовжують своє навчання у ПТУ, тоді як у Європі ця цифра становить 40%. Тому зараз стоїть завдання покращити професійно-технічну освіту, щоб до ПТУ пішли випускники.

«Держава виділяє кошти на створення сучасних центрів професійно-технічної освіти, де ми робимо сучасну базу під гостродефіцитні професії, і цю сучасну базу можуть використати більше навчальних закладів, аніж один», — повідомила Гриневич.

Однак наголосила, що тут є проблема – у нас не хочуть об’єднуватись та працювати разом, і завдання органів місцевого самоврядування подивитися на ринок праці та об’єднати кого з ким потрібно. «Йдеться не про закриття, а про раціональне об’єднання. Від цього виграють діти, ринок праці та у перспективі викладачі. Ми говоримо про пріоритетність дуальної освіти. Це і освіта, яка здійснюється як у класній аудиторії, так і в майстерні, так і на виробничих площах. Ми маємо звести професійну освіту з регіональними ринками праці», — наголосила міністр.