Гроші клієнтам, капсули співробітникам: що робить "Нова пошта" після прильоту по харківському терміналу
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 2657
Які висновки компанія зробила після харківської трагедії
"Нова пошта" оговтується після трагедії. 21 жовтня ворожа ракета влучила в термінал компанії у селищі Коротич Харківського району. Загинуло 6 працівників "Нової пошти", ще 17 отримали поранення. І це найтрагічніший наслідок атаки. Але є й матеріальні втрати. Постраждало 7 вантажних авто та 2 напівпричепи, знищено чимало посилок. Зруйнована будівля терміналу, багато шкоди накоїла пожежа.
Як відреагували клієнти? Почали писати на адресу "Нової пошти" повідомлення зі співчуттями та підтримкою. Їх публікує на своїй сторінці у Фейсбуці співзасновник "Нової пошти" Володимир Поперешнюк. "Краще б моя посилка згоріла, а люди залишилися живими",— пишуть клієнти НП.
Людей не повернути. А от з майном розібратись можна."Нова пошта" розбирає завали, збирає вцілілі посилки і думає про компенсації одержувачам знищених відправлень. "Бізнес-Телеграф" дізнався, що з харківськими посилками – уцілілими та знищеними.
Будуть компенсації. Скільки заплатять
Після удару ворожої ракети по харківському терміналу вціліло приблизно 3 000 посилок. На них компанія розміщує спеціальну наклейку: ця посилка вціліла після ракетного удару.
Скільки посилок загинуло, досі рахують. Але у "Новій пошті" вже готуються до виплат компенсацій за знищені відправлення. "Кожен клієнт отримає компенсацію за знищену посилку. Компенсація буде у розмірі оцінної вартості відправлення. Вчора компанія вже компенсувала першу частину посилок", — розповіли у "Новій пошті".
Є три способи отримання компенсацій. Клієнт може звернутися за компенсацією через мобільний додаток. Для цього потрібно відкрити накладну посилки, натиснути на ній "Зафіксувати претензію" та заповнити коротку форму. Другий спосіб — зателефонувати до контакт-центру та залишити заявку. Третій – через будь-яке відділення "Нової пошти" оформити заявку в оператора.
З початку війни компанія вже виплатила 60 млн гривень за посилки, які були знищені в ході військових дій або прильотів. "Ми завжди компенсуємо кошти і не використовуємо трагедії як можливість списати втрати на форс-мажор", — кажуть у прес-службі.
Але тут важливий нюанс. Не завжди українці вказують реальну оцінну вартість посилки,. Часто вказують меншу суму, щоб заощадити на доставці. Тому, якщо посилку знищено, вони отримають компенсації саме за сумою оцінки, навіть якщо вона нижча за реальну вартість відправлення.
"Саме тому ми рекомендуємо вказувати повну вартість посилки. Страхування відправлення до 500 гривень вже входить у вартість доставки — нічого доплачувати не потрібно. Понад цю суму — доплата 0,05% від вартості відправлення. Посилка, оцінена в тисячу гривень, додасть вартості доставки 5 гривень. За доставку товару за 40 000 гривень доведеться переплатити 200 гривень. Але при цьому людина може бути впевнена, що якщо з її відправленням щось станеться, вона отримає повну компенсацію", — кажуть у прес-службі.
Капсули для робітників
Як з безпекою працівників? "Біля кожного сортувального центру є укриття, підземні чи наземні. Зараз компанія детально вивчає досвід інших країн та підприємств щодо захисту співробітників від обстрілів. Один із найкращих варіантів – ізраїльські капсули безпеки – мамади. Люди можуть сховатися в такі укриття за 20-40 секунд. Компанія прийняла рішення встановити такі капсули всередині наших об'єктів на прифронтових та деокупованих територіях", — розповіли у прес-службі "Нової пошти".
Мамад — це свого роду укріплена кімната у приміщенні. У Ізраїлі вони досить поширені. Вимоги до мамадів — площа не менше 9 квадратних метрів, стіни з залізобетону товщиною від 25-30 сантиметрів, металеві герметичні двері, які можуть витримати вибухову хвілю. Обов’язковий елемент — фільтрі для захисту на випадок атак хімічною зброєю. Якщо атак немає, мамад може слугувати звичайним приміщенням.