Ви, напевно, не знали, чому поїзди в СРСР були зеленими: знову справа в бідності

Читать на русском
Автор
1212
Чому тоді поїзди були зеленими Новина оновлена 23 травня 2024, 10:51
Чому тоді поїзди були зеленими

Існують дві основні версії, і обидві відсилають нас до історії

Більшість поїздів у СРСР були зеленими. При цьому дах був пофарбований у сірий колір.

Чому вибір було зроблено саме на користь цих двох кольорів? "Телеграф" з’ясував причину та вирішив розповісти про неї своїм читачам.

За часів Російської імперії поїзди були кольоровими. Їхнє забарвлення відповідало за клас. Усі вагони, що належали до першого класу, були пофарбовані синьою фарбою. Другий клас був жовтого кольору. Для пересічних та небагатих людей призначалися залізничні вагони зеленого кольору.

За часів Радянського Союзу ситуація змінилася. Усі вагони стали фарбувати у зелений колір. При цьому колір даху відрізнявся – був сірим. Робилося це для маскування.

Завдяки зеленому кольору, особливо за межею міста, серед зелені дерев, поїзд був менш помітним. Дах фарбувати в сірий колір, згідно з однією з версій, почали в роки Другої Світової війни. Таким чином маскували поїзд на тлі гравію, бетонних платформ та асфальту залізничних станцій. Завдяки даху сірого кольору поїзд ставав важко помітним з повітря. Відповідно, орієнтири для літаків-розвідників та бомбардувальників збивалися та ставали неточними.

Після Другої світової вагони так і залишили зеленими. Здебільшого через економічний чинник. Щоб підтримувати поїзди у нормальному стані, потрібна була величезна кількість фарби. Мінеральні зелені пігменти були дуже стійкими до сонячних променів, тому не вигоряли і до того ж мали невисоку ціну.

Раніше "Телеграф" перерахував закони СРСР, які сьогодні здаються дивними.