Неспоівані історії люксових брендів. Як починалася історія

Автор

Як починалася історія люксових брендів таких як Nokia, Lacoste, Old Spice та Pirelli.

За успіхом світових корпорацій часто стоїть флагманський продукт — революційний товар, який і виводить компанію в лідери ринку.

Шлях до успіху рідко буває безхмарний і пухнастий, а деякі бренди і зовсім далеко не відразу прийшли до того, чим в результаті прославилися. Розповідаємо три історії, як фірми кардинально змінили або значно розширили поле діяльності.

1. Nokia — на зміні тисячоліть.

В кінці дев’яностих і на початку нульових для багатьох кнопкові телефони фінського бренду стали першою «трубкою». Компанія буквально бомбардувала ринок культовими моделями: слайдер-банан 8110 засвітився в матриці, а невбиванну 3310 вшановують пам’яттю в мемах і сьогодні.

Фото: НВ

В середині 19 століття Фінляндія відчувала гострий брак целюлозної продукції. Це спонукало гірського інженера Фредеріка Ідестама в 1865 році побудувати на березі річки Нокіа паперову фабрику. Справи пішли на лад, а виробництво швидко росло. Незабаром Nokia почали постачати електроенергію, в 1920-х запустили виробництво гуми і кабелів, а в 1960-х ввели перший відділ електроніки. У цьому був секрет стабільності: якщо один сектор економіки занепадав, баланс підтримував прибуток з іншого.

В еру смартфонів кнопкова Nokia втратила свої позиції. Але «телефон Чака Норріса» надовго залишиться в наших серцях.

2. Lacoste — крокодил на удачу.

Цей французький бренд має впізнаваний і запам’ятовуваний логотип — алігатор з роззявленою пащею. А сам символ з’явився задовго до заснування компанії, коли легендарний тенісист Рене Лакост навіть і не думав про власний бренд. Всі його думки займав теніс, і Рене заклався з капітаном французької збірної Аланом Муром, що виграє Кубок Девіса в Бостоні. Не виграв. Друзі билися об заклад на валізу з крокодилячої шкіри, і Лакост так і не зміг стати володарем аксесуара. Зате отримав прізвисько «алігатор» на честь своєї манери гри і залишився настільки їм задоволений, що прикріпив рептилію на лацкан піджака. А сталося це за 10 років до заснування компанії.

Фото: НВ

Безпосередньо поштовхом для Лакоста знову виступили проблеми гардероба, а точніше — незручний одяг для тенісистів. Він розробив ідеальну для себе сорочку-поло, яка не сковувала рухів і відмінно підходила для енергійної гри. Виріб настільки припав до смаку, що був поставлений на конвеєр — і понеслося.

Сьогодні Lacoste і близько не обмежуються тільки спортивним одягом. Широкі колекції для чоловіків і жінок, аксесуари, взуття, годинник і навіть парфуми — неповний список того, за що французький бренд люблять у всьому світі.

3. Old Spice — символ справжнього чоловіка.

«Подивися на свого чоловіка і на мене. І знову на свого чоловіка…» Пригадуєте, хто на коні? Бренд Old Spice міцно асоціюється з маскулінністю і сексуальністю, а метою такої агресивної маркетингової кампанії було переконати чоловіків купувати «чоловічі» гелі та дезодоранти, тому що в той час хлопці просто позичали їх у дружин. Виглядає такий хід дещо іронічним, тому що перші продукти фірма випускала для прекрасної половини людства.

Фото: НВ

Бренд дебютував з жіночим парфумом. Туалетна вода Early American поєднувала благородний аромат троянди з теплотою гвоздики, приправляючи букет відтінками диких трав. Ось так продукція зі сталевим характером має ніжний жіночний початок.

4. Поєднання непоєднуваного — календарі Pirelli. 

Які асоціації виникають у голові при повідомленні, що виробник шин випускає календар? Мабуть, максимум — спекотні красуні поруч з легковиками та вантажівками. І логотип крупним планом. А що якщо ми скажемо, що за таким календарем ведеться справжнє полювання і купити його може тільки обмежена кількість людей?

Фото: НВ

Гурт "Kazka" показав підготовку до великого українського туру (Відео)

Навіть більше: корпоративний календар Pirelli виставляється в музеях. Перший випуск відбувся в 1964 році. Оригінальна ініціатива звела бренд в елітарний статус, а попрацювати над проектом вважають за честь знамениті актриси, моделі та фотографи.