Неспоівані історії люксових брендів. Як починалася історія

Автор
Неспоівані історії люксових брендів. Як починалася історія

Як починалася історія люксових брендів таких як Nokia, Lacoste, Old Spice та Pirelli.

За успіхом світових корпорацій часто стоїть флагманський продукт — революційний товар, який і виводить компанію в лідери ринку.

Шлях до успіху рідко буває безхмарний і пухнастий, а деякі бренди і зовсім далеко не відразу прийшли до того, чим в результаті прославилися. Розповідаємо три історії, як фірми кардинально змінили або значно розширили поле діяльності.

1. Nokia — на зміні тисячоліть.

В кінці дев’яностих і на початку нульових для багатьох кнопкові телефони фінського бренду стали першою «трубкою». Компанія буквально бомбардувала ринок культовими моделями: слайдер-банан 8110 засвітився в матриці, а невбиванну 3310 вшановують пам’яттю в мемах і сьогодні.

Фото: НВ

В середині 19 століття Фінляндія відчувала гострий брак целюлозної продукції. Це спонукало гірського інженера Фредеріка Ідестама в 1865 році побудувати на березі річки Нокіа паперову фабрику. Справи пішли на лад, а виробництво швидко росло. Незабаром Nokia почали постачати електроенергію, в 1920-х запустили виробництво гуми і кабелів, а в 1960-х ввели перший відділ електроніки. У цьому був секрет стабільності: якщо один сектор економіки занепадав, баланс підтримував прибуток з іншого.

В еру смартфонів кнопкова Nokia втратила свої позиції. Але «телефон Чака Норріса» надовго залишиться в наших серцях.

2. Lacoste — крокодил на удачу.

Цей французький бренд має впізнаваний і запам’ятовуваний логотип — алігатор з роззявленою пащею. А сам символ з’явився задовго до заснування компанії, коли легендарний тенісист Рене Лакост навіть і не думав про власний бренд. Всі його думки займав теніс, і Рене заклався з капітаном французької збірної Аланом Муром, що виграє Кубок Девіса в Бостоні. Не виграв. Друзі билися об заклад на валізу з крокодилячої шкіри, і Лакост так і не зміг стати володарем аксесуара. Зате отримав прізвисько «алігатор» на честь своєї манери гри і залишився настільки їм задоволений, що прикріпив рептилію на лацкан піджака. А сталося це за 10 років до заснування компанії.

Фото: НВ

Безпосередньо поштовхом для Лакоста знову виступили проблеми гардероба, а точніше — незручний одяг для тенісистів. Він розробив ідеальну для себе сорочку-поло, яка не сковувала рухів і відмінно підходила для енергійної гри. Виріб настільки припав до смаку, що був поставлений на конвеєр — і понеслося.

Сьогодні Lacoste і близько не обмежуються тільки спортивним одягом. Широкі колекції для чоловіків і жінок, аксесуари, взуття, годинник і навіть парфуми — неповний список того, за що французький бренд люблять у всьому світі.

3. Old Spice — символ справжнього чоловіка.

«Подивися на свого чоловіка і на мене. І знову на свого чоловіка…» Пригадуєте, хто на коні? Бренд Old Spice міцно асоціюється з маскулінністю і сексуальністю, а метою такої агресивної маркетингової кампанії було переконати чоловіків купувати «чоловічі» гелі та дезодоранти, тому що в той час хлопці просто позичали їх у дружин. Виглядає такий хід дещо іронічним, тому що перші продукти фірма випускала для прекрасної половини людства.

Фото: НВ

Бренд дебютував з жіночим парфумом. Туалетна вода Early American поєднувала благородний аромат троянди з теплотою гвоздики, приправляючи букет відтінками диких трав. Ось так продукція зі сталевим характером має ніжний жіночний початок.

4. Поєднання непоєднуваного — календарі Pirelli. 

Які асоціації виникають у голові при повідомленні, що виробник шин випускає календар? Мабуть, максимум — спекотні красуні поруч з легковиками та вантажівками. І логотип крупним планом. А що якщо ми скажемо, що за таким календарем ведеться справжнє полювання і купити його може тільки обмежена кількість людей?

Фото: НВ

Гурт "Kazka" показав підготовку до великого українського туру (Відео)

Навіть більше: корпоративний календар Pirelli виставляється в музеях. Перший випуск відбувся в 1964 році. Оригінальна ініціатива звела бренд в елітарний статус, а попрацювати над проектом вважають за честь знамениті актриси, моделі та фотографи.