Через повернення розмитнення машини з Європи подорожчають щонайменше вдвічі, але не всі

Читать на русском
Автор

Розмитнення деяких марок авто тепер коштуватиме в рази дорожче, ніж його купівля в Європі

У вівторок, 21 червня, парламентарі підтримали скасування нульового розмитнення, насамперед авто. Законопроект №7418 підтримали 235 народних депутатів.

Тим самим з 1 липня було ухвалено рішення повернути оподаткування митом усього імпорту в Україну, що з одного боку поповнить держбюджет, з іншого – зробить імпортні товари суттєво дорожчим. Особливо це стосується автомобілів, ввезення яких під час війни стало критично важливим для забезпечення потреб фронту, волонтерів та відновлення автопарку громадян, які постраждали від бойових дій.

Наскільки подорожчають авто

Як розповів "Телеграфу" адвокат Іван Казачук, скасування розмитнення приведе до зростання цін на імпортні авто, що ввозяться, найбільш популярні і такі що підходять в умовах війни.

"Візьмемо таку марку як Nissan X-Trail — зручний позашляховик з містким багажником, з дизельним двигуном, простий і надійний, він підійде як ЗСУ, так і переселенцям. Закордоном таке авто у віці до 20 років можна купити за 2000 доларів, додамо до цього 700 доларів видатків на інших митницях і перегін авто в Київ, і отримаємо його ціну зараз у 2700 доларів. З 1 липня тільки за розмитнення такого авто доведеться віддати 4000 доларів, тобто при доставці до Києва автомобіль буде коштувати вже 6700 доларів", — наводить приклад того, наскільки дорогим виявиться ввезення авто з Європи Іван Казачук.

Втім, для потреб армії волонтери намагаються купити авто у непоганому стані, хоч і 15-20-річне. Згідно з новими правилами, вік авто впливає на вартість розмитнення, тому в першу чергу подорожчають "вікові" авто. Можна припустити, що машини для ЗСУ просто перестануть розмитнювати.

За словами співрозмовника "Телеграфа", ухвалення законопроекту №7418 в умовах бойових дій, що продовжуються, зовсім не йдуть на користь громадян Україні.

"Єдині кому це вигідно – автодилери, чиї автосалони стоять без покупців, бо можна без розмитнення самостійно ввозити авто із закордону. Очевидно, саме вони й пролобіювали за допомогою Гетьманцева (голова Комітету Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики – ред.) скасування нульової ставки мита", — робить висновок Іван Казачук.

Треба сказати, що скасування нульової розмитнення пройшло на диво одностайно, "проти" проголосували лише двоє народних депутатів.