Повернення ПДВ та акцизу на пальне – експерт розповів, як зростуть ціни

Читать на русском
Автор
692
Повернення акцизів дорівнює зростанню цін на пальне
Повернення акцизів дорівнює зростанню цін на пальне. Фото Відкриті джерела

Залежно від обраного варіанта ціни можуть зрости від 3 до 10 гривень на кожному літрі.

Залежно від моделі повернення акцизу та ПДВ ціни на пальне в Україні можуть зрости на 3-10 гривень за кожен літр автогазу, бензину чи дизельного палива.

Такі підрахунки наводить у своїй колонці для "Дзеркала тижня" директор консалтингової компанії "Група А-95" Сергій Куюн.

За його словами, поточна ситуація з державними фінансами вже не залишає простору – треба шукати внутрішні резерви, а паливні податки – потужне джерело наповнення бюджетів усіх країн.

До війни "нафтові" акцизи давали до 70 млрд грн або до 2,25 млрд євро на рік (за торішнім курсом). ПДВ на акциз – ще 0,45 млрд. євро відповідно. Ставки були такі: бензин – 213 євро/1000 л, ДП – 139, скраплений газ – 52 євро.

При цьому експерт вказує на те, що через війну споживання палива знизилося з 12 мільйонів тонн на рік до приблизно 7,2 млн тонн, а через падіння курсу гривні, щоб збирати колишні суми в доларах, доведеться збільшувати ціну на АЗС більше ніж на 20%, тобто на 10–12 гривень.

Якщо влада хоче зберегти існуючий рівень роздрібних цін на паливо, достатньо ввести акциз у 100 євро за тонну для бензину та 85 євро для автогазу, останній у такому разі зросте в ціні до 33,7 грн за літр замість нинішніх 27,5 грн, натомість бензин та ДП залишаться без змін. Надходження до держбюджету у такому разі досягнуть 3,3 млрд грн на місяць.

Якщо ж держава захоче отримати з палива стільки ж, скільки 2021 року, тоді акциз потрібно буде збільшувати до 200 євро за тонну бензину та дизеля та 170 євро для автогазу. У цьому випадку бензин подорожчає в середньому на 4 гривні – до 55 гривень за літр, дизель на 3 – до 58 гривень, зросте ціна та газ.

При цьому експерт нагадує, що запроваджені податки оператори ринку можуть просто не побажати платити та рекомендує підвищувати не ПДВ, а повернути акцизи, які стягувати набагато простіше, роблячи це на кордоні чи виробництвах палива.