Лікарняні в Україні стали видавати по-новому: покрокова інструкція
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Планується, що за допомогою електронних лікарняних Україна заощадить близько 4 млрд гривень
З 1 жовтня Україна повністю переходить на електронні лікарняні, для оформлення яких потрібно вносити особисті дані в електронну систему охорони здоров’я.
Про те, як відтепер працюватиме новинка і які кроки зробити для оформлення документа, розповів глава Мінцифри Михайло Федоров.
Чиновник каже, що реформувати цю систему намагалися майже 10 років, і тепер послуга стане доступнішою для українців і заощадить більше 4 млрд бюджетних гривень.
"Працює це так. Після обстеження пацієнта лікар формує медичний висновок. Він створює його в Реєстрі та запевняє електронним підписом. Пацієнт отримує смс, — пояснює кроки Федоров. — Далі документ потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду. Там формується електронний листок непрацездатності — документ, по якому нараховуються виплати. Пацієнт отримує друге смс. А роботодавець бачить ваш документ на порталі ПФУ. Все швидко і максимально автоматично".
Міністр каже, що перехідний етап в рамках даної реформи почався цього літа: до системи Е-лікарняних підключилися практично всі лікарні, а люди оформили майже мільйон таких документів.
Тим, хто не зможе впоратися з новинкою самостійно (наприклад, пенсіонери), допомагатимуть медики, які пройшли спеціальне онлайн-навчання.
Нагадаємо, впровадження електронних лікарняних дозволить більш ефективно боротися з корупцією, так як електронна система дозволяє перевірити, скільки і кому той чи інший лікар видав лікарняних листів.
Також ми писали про те, що скоро українцям дадуть можливість надати згоду на використання свого тіла для донорства органів після смерті.