А чи потрібна друга? Чим унікальна "Мрія" та для чого використовують наш літак-гігант
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Легендарний літак здатний возити вантажі не лише всередині, а й на обшивці.
Український літак "Мрія", який нещодавно отримав пошкодження у Польщі, унікальний. Другого такого "здорованя" просто немає у літаковому світі.
"Телеграф" вирішив познайомити ближче з історією українського АН-225, легендарною "Мрією", яка є найбільшим транспортним літаком у світі.
Збудували його у Києві, завершивши всі роботи у 1988 році. Він призначався для космічної галузі — возити апарат "Буран" та комплектуючі. СРСР розпався, "Мрія" залишилася.
Крім того, що літак здатний везти в собі до 250 тонн, до нього можна прив’язувати вантаж ще й зверху на фюзеляж — до 200 тонн.
Щоб розуміти, наскільки вона велика, уявіть 50 легкових авто — вони в неї відмінно помістяться. Окрім вантажів, у ній поміщаються ще майже сто людей — екіпаж та супроводжуючі. Летіти цей літак здатний зі швидкістю 850 км на годину, а вантаж 200 тонн перевезти на 4 тисячі кілометрів. Без додаткового навантаження "Мрія" здатна подолати понад 15 тисяч кілометрів.
У небі вона виглядає справді вражаюче.
В останні роки "Мрія" перевозить комерційні вантажі та гуманітарку. Орендована година польоту літаком-гігантом коштує від 30 до 50 тисяч доларів США (понад 832 тисячі гривень).
Рік тому, на початку 2021 року в "Укроборонпромі" задумалися про добудову другого літака за цим проєктом і почали шукати інвестора. Вартість літака "Мрія" стартує від мільйона доларів. Щоб добудувати другу, потрібно близько 300-400 тисяч доларів за даними на 2019 рік.
Раніше "Телеграф" писав про запуск першого за 11 років українського супутника у космос.