А ви знали, що в СРСР були "перевернуті" світлофори? Навіщо це робили і до чого тут США (фото)

Читать на русском
Автор
2928
Життя в СРСР Новина оновлена 26 травня 2024, 15:55
Життя в СРСР. Фото Колаж "Телеграф"

Радянська влада відхрещувалась від капіталістичних стандартів навіть таким чином

Якби в наш час сучасний водій раптово потрапив на вулицю великого міста в СРСР десь у 1930-40 рр., одна обставина його б дуже здивувала. Світлофори в ті часи встановлювати так, що зелений сигнал у них був угорі, а червоний – знизу.

"Телеграф" спільно з OBOZ.UA розібрався, в чому була причина такого розміщення. Ним послуговувались навіть після того, як в усьому світі світлофори домовились уніфікувати.

Історія світлофора

Зрозуміти радянський підхід до сигналів регулювання руху неможливо без невеличкої історичної довідки. Як практично будь-який вдалий винахід, світлофор з’явився на заході.

Першу систему регулювання дорожнього руху встановили у 1868 році в Лондоні. Розробка інженера залізничних семафорів Джона Піка Найта керувалась вручну і мала дві стрілки. Піднята вгору зупиняла рух дорогою, а опущена вниз дозволяла проїзд. Такий світлофор мав суттєвий недолік – його сигнали неможливо було розгледіти у темний час доби.

Тому незабаром був винайдений світлофор із газовим ліхтарем. Він обертався, показуючи почергово червоний та зелений сигнали. Але 2 січня 1869 року один такий пристрій вибухнув, сильно поранивши поліцейського який ним керував. Після цього в Європі використання світлофорів заборонили.

Рішення проблеми знайшли за океаном. У 1912 році тут було створено електричний пристрій з двома сигналами – зеленим та червоним. А у 1920 році в Нью-Йорку вперше встановили світлофор сучасного типу, на якому додався жовтий сигнал. Така зручна та безпечна конструкція почала швидко поширюватись у світі.

Чому в СРСР світлофори вішали догори ногами

У перші роки свого існування Радянський Союз декларував повну відмову від загальноприйнятих норм і запровадження власних стандартів життя. Бажання не йти в ногу з усім світом призводило часом до дивних рішень, таких як перевернути світлофор.

Перший подібний пристрій з’явився у Москві у 1930 році. І одразу був розташований не так, як заведено у світі. Радянська влада відхрещувалась від капіталістичних стандартів навіть таким чином.

Від підходу не відмовились, навіть коли у 1949 році була прийнята Міжнародна конвенція про дорожній рух. Представники СРСР були присутні на конференції у Женеві, де розроблявся документ, але приєднуватись до загальних правил країна не стала.

Запровадити загальноприйняті вимоги в Союзі погодились лише за 10 років. Конвенція набрала чинності в СРСР у 1959 році і лише після цього світлофори у Країні Рад перевернули звичним зараз чином.

Раніше "Телеграф" писав, як у СРСР карали тих, хто спізнюється на роботу чи прогулює.