Тріщина на лобовому склі автомобіля: як зупинити напасть самостійно
- Автор
- Дата публікації
- Автор
- 2633
У автомагазинах продаються спеціальні ремонтні набори для таких прикрих випадків
Часом, щоби зрозуміти, що з твоїм авто щось не так, треба прислухатись до нього – деякими звуками машина видає внутрішні проблеми. Але певні поломки видно неозброєним оком, як от тріщини на лобовому склі. Невеличкий камінець, який вилетів з-під коліс авто попереду – і от маєте напасть. Це вкрай неприємне пошкодження, адже тріщини мають здатність розповзатись на всю поверхню, вони суттєво заважають огляду, якщо виникають перед водійським місцем, а заміна скла на нове – задоволення не з дешевих. Втім, існує спосіб зупинити тріщину, поки вона маленька і нічим таким не загрожує.
Як пише "Автопортал", зупинити можна не кожну тріщину. Якщо вона доходить до краю скла, то повна заміна деталі неминуча. Якщо ж пошкодження "зупинилось" хоча б у 5 см від нього, є сенс взятись за самостійний ремонт.
Важливо розуміти, що тріщина у лобовому склі – це "жало", яке поступово розриває його зсередини, бо створює напругу всередині матеріалу. Тому, щоби припинити процес, необхідно просвердлити невеличкий отвір, який не дасть йому поширитись далі.
Суттєвий нюанс – фактичний кінець тріщини знаходиться на відстані приблизно 5 мм від її видимого краю. Таким чином, свердлити треба саме із таким відступом по ходу поширення дефекту.
Скло, яке використовують для лобових вікон, тришарове – гартоване скло, плівка, що захищає від розсипання при ударі, і знову гартоване скло. Більшість тріщин не заходять далі, ніж захисна плівка усередині, а отже свердлити доведеться не наскрізь. Але перевірити глибину все ж необхідно. Зробити це можна, провівши голкою по тріщині зсередини – якщо кінчик відчуває перешкоду, значить вона наскрізна.
Свердлити лобове скло треба свердлом з твердосплавними напайками і малого діаметру. Такі входять до готових ремонтних наборів для автоскла. Під час проведення робіт місце свердління треба охолоджувати. Вода тут не підійде, краще взяти керосин чи машинне масло. Ширина отвору в результаті має бути не меншою за ширину самого пошкодження. Найчастіше це десь 1,5-2 мм. Роботи слід проводити акуратно, щоби не завдати склу нових пошкоджень.
Далі зроблений отвір треба очистити від дрібних часточок скла, наприклад, видувши їх, і залити спеціальним полімерним клеєм. Його можна придбати окремо, або у наборі разом зі свердлом. Пришвидшити застигання клею можна за допомогою інфрачервоної лампи, але можна і просто зачекати декілька годин і він застигне сам. Далі місце ремонту зашліфовується за допомогою стандартних полірувальних паст до прозорості, і на цьому ремонт можна вважати завершеним.
Якщо ж ви не впевнені, що впораєтесь із цим процесом самостійно, його можна замовити на вашому СТО.
Нагадаємо, не тільки лобовому склу можна повернути пристойний вигляд – відновити можна і салон машини, який влітку особливо страждає від пилу, що залітає у відчинене вікно.