"Дані втрачають цінність": українцям пояснили, чи небезпечний злом бази "Київстару"

Читать на русском
Автор
Українцям пояснили, наскільки небезпечна хакерська атака на "Київстар"
Українцям пояснили, наскільки небезпечна хакерська атака на "Київстар". Фото pexels.com

Викрадені дані можуть бути корисними лише в тому випадку, якщо ви знаєте конкретний номер конкретного абонента

Під час атаки на найбільшого в Україні оператора мобільної мережі "Київстар", в результаті якої 24 млн. абонентів тимчасово залишилися без зв’язку, хакери навряд чи могли отримати особисті дані користувачів. Так вважає експерт із кібербезпеки, колишній керівник підрозділу боротьби з кіберзлочинністю в СБУ Костянтин Корсун.

Аргументував він свою думку тим, що цю інформацію важко верифікувати. Про це Корсун заявив в інтерв’ю "Телеграфу".

"Я не вірю, що всю базу злили. Це досить складно технічно: воно так організоване, що майже неможливо зробити навіть із правами суперадміністратора. Ну, які там можуть бути дані? Якщо це prepaid-абоненти (передплаченого зв’язку. — Ред. ), то жодних даних немає, окрім номера телефону, скільки ним користуються, який обсяг даних та яка кількість дзвінків. Це така знеособлена інформація, яка мало що кому дасть", — пояснив він.

Експерт з кібербезпеки додав, що дані можуть бути корисні тільки в тому випадку, якщо ви знаєте конкретний номер конкретного абонента. Тоді можна перевірити, кому людина дзвонила по телефону, в який день, якою тривалістю були ці дзвінки, з якою інтенсивністю, в якому місті вона знаходилась.

"Але це вже конкретні особи, які мають конкретні номери, і в основному постраждати можуть політики, військові, топові персоналії", - зазначив він.

Для пересічних громадян, яких абсолютна більшість у базі оператора мобільного зв’язку особливого ризику немає. "Можуть приходити якісь SMS зі спамом чи фішингом, якщо цю базу продавати якими-небудь шматками", — додав Корсун.

За словами експерта, спецслужб ворога дані, які є у мобільного оператора, не мають жодної цінності. Оскільки для спецслужб важливою є постійна актуалізація даних щодня, щохвилини. Без живої актуалізації дані сильно втрачають цінність. "Саме тому одне з ключових питань: чому вони вирішили "вбити" це все? Якщо вони мали такий доступ до даних, то воно було набагато ціннішим, поки вони мали живий доступ до бази. А якщо вони злили та забрали дані, ну це історична архівна інформація", — підсумував він.

Більше на цю тему читайте в ексклюзивному матеріалі "Телеграфа" " Прикрутити" повістки в "ДіЯ" можна за кілька днів: екс-працівник СБУ з кібербезпеки про атаку на "Київстар", грішну "Дію" та дірявий Telegram "

Раніше "Телеграф" писав, що під час атаки на мобільного оператора "Київстар" хакери знищили близько 40% інфраструктури компанії. Експерти зазначають, що кібератака була унікальною, і щоб відновити роботу, залучалося близько тисячі людей.