Кожна друга покупка – ризикована: як українців обманюють в Інтернеті

Читати російською
Автор

Як не стати жертвою фішингу ваших даних шахраями

Не встигла розпочатися реалізація ініціативи президента про видачу 1000 гривень за вакцинацію, як вона привернула увагу шахраїв. Як повідомила прес-служба «Приватбанку», шахраї пропонували перейти на сторонній сайт «для реєстрації» та залишити там свої особисті дані та банківські реквізити.

"Телеграф" дізнався, наскільки великий ризик стати жертвою шахраїв, роблячи покупки в Інтернеті.

Можна втратити гроші у 45% випадків покупок

Найчастіше з випадками шахрайства в Інтернеті українці стикаються під час онлайн-закупівель. Згідно з опитуванням, проведеним співробітниками OLX Group у чотирьох країнах, в Україні зі спробами «фішингу» та іншими шахрайствами за перше півріччя 2021 року стикалися 45% українських онлайн-покупців. Для порівняння, у сусідній Польщі цей показник становить 50%, а у Румунії – 60%.

Проте у 2020 році з онлайн-шахрайством стикалися лише 22% українців, які намагалися щось купити у Мережі.

Разом із зростанням кількості спроб зростає та поінформованість українців про онлайн-шахрайства. Тож якщо 2020 року успішними для шахраїв виявлялися, за даними опитування, 38% шахрайств, то 2021 року — лише 24%.

Щоправда, звертаються до поліції на дії шахраїв лише близько 10% українців, які зіткнулися із шахрайством.

Найчастіше використовують Viber

За даними опитувань, найбільш популярним месенджером для відправлення повідомлень у онлайн-шахраїв є Viber — 83% посилань, 6% СМС і тільки 2% електронною поштою.

За словами Віктора Нобіуза, керівника відділу бізнес-аналітики OLX Україна, приблизно 40% українців знають, що відправлені посилання від незнайомців можуть бути шахрайською атакою, тому не відкривають їх та не обговорюють фінансові питання у месенджерах.

Втратити свої гроші можна і замовивши новий телефон в офіційній торговій мережі.