Кожна друга покупка – ризикована: як українців обманюють в Інтернеті
- Автор
- Дата публікації
- Автор
Як не стати жертвою фішингу ваших даних шахраями
Не встигла розпочатися реалізація ініціативи президента про видачу 1000 гривень за вакцинацію, як вона привернула увагу шахраїв. Як повідомила прес-служба «Приватбанку», шахраї пропонували перейти на сторонній сайт «для реєстрації» та залишити там свої особисті дані та банківські реквізити.
"Телеграф" дізнався, наскільки великий ризик стати жертвою шахраїв, роблячи покупки в Інтернеті.
Можна втратити гроші у 45% випадків покупок
Найчастіше з випадками шахрайства в Інтернеті українці стикаються під час онлайн-закупівель. Згідно з опитуванням, проведеним співробітниками OLX Group у чотирьох країнах, в Україні зі спробами «фішингу» та іншими шахрайствами за перше півріччя 2021 року стикалися 45% українських онлайн-покупців. Для порівняння, у сусідній Польщі цей показник становить 50%, а у Румунії – 60%.
Проте у 2020 році з онлайн-шахрайством стикалися лише 22% українців, які намагалися щось купити у Мережі.
Разом із зростанням кількості спроб зростає та поінформованість українців про онлайн-шахрайства. Тож якщо 2020 року успішними для шахраїв виявлялися, за даними опитування, 38% шахрайств, то 2021 року — лише 24%.
Щоправда, звертаються до поліції на дії шахраїв лише близько 10% українців, які зіткнулися із шахрайством.
Найчастіше використовують Viber
За даними опитувань, найбільш популярним месенджером для відправлення повідомлень у онлайн-шахраїв є Viber — 83% посилань, 6% СМС і тільки 2% електронною поштою.
За словами Віктора Нобіуза, керівника відділу бізнес-аналітики OLX Україна, приблизно 40% українців знають, що відправлені посилання від незнайомців можуть бути шахрайською атакою, тому не відкривають їх та не обговорюють фінансові питання у месенджерах.
Втратити свої гроші можна і замовивши новий телефон в офіційній торговій мережі.