Водіїв беруть "на слабо" по 130-й статті: юрист пояснив, як змусити копів відповідати за безпідставну зупинку

Читать на русском
Автор
11464
Відповідальність за безпідставну зупинку водіїв відсутня
Відповідальність за безпідставну зупинку водіїв відсутня. Фото segodnya.ua

Оцінка якості роботи поліції триває за протоколами, а не за кількістю ДТП на ділянці, каже юрист

Україна продовжує жити у глибоко "совдепівській" поліцейській державі. Копи безпідставно зупиняють і складають протоколи на кур’єрів служби доставки, приписуючи їм те, що ніби вони в стані алкогольного сп’яніння перебувають за кермом (130 стаття КУпАП), таким чином натякаючи на незаконну винагороду.

Про це в коментарі "Телеграф" розповів кандидат юридичних наук Ігор Колосінський.

Він говорить, що в країні палична система й досі не змінилася.

"Підозра має бути обґрунтованою. У нас все робиться заради статистики, — наголошує Колосінський. — Палична система не змінилася. Оцінка якості роботи поліції триває за протоколами, а не за кількістю ДТП на ділянці. В Законі "Про поліцію" відсутня стаття про право і порядок оскарження дій поліцейського. Є лише одна "горбата" стаття про те, що під час оскарження дій поліцейського можуть бути залучені громадські організації. Ми живемо у глибоко "совдепівській" поліцейській державі", — констатує правозахисник.

Юрист стверджує, що законодавче поле має прогалини, якими користуються "плановики"-поліціянти: відповідальність за безпідставну зупинку водіїв відсутня.

"Законодавство не містить компенсаційного механізму. Якщо підозра поліцейського щодо сп’яніння водія виявилась помилковою, то водій дійсно втратить час і навіть "вибачте" не отримає", — констатує Ігор Колосінський.

А якби працювали компенсаторні механізми і держава виплачувала гроші за безпідставні підозри та втрату часу водієм, поліцейські були б більш уважними та менше зловживали правами громадян, упевнені експерти.

"Коли патрульні бачать, що до мене була задіяна стаття 130 КУпАП, мене щоразу "беруть на слабо", а я відповідаю: "Поїхали на експертизу", — розповів свою історію "Телеграфу" кур’єр Glovo Станіслав Вережак, котрий вже вигравав справу у поліцейських.

Більше про те, як кур’єри стають жертвами незаконних перевірок копів на дорогах читайте в статті "Телеграф": "Полювання на чайові: як поліція "кошмарить" курʼєрів служб доставки".

Як повідомляв "Телеграф", раніше у Києві кур’єр, який займається доставкою Glovo, показав, як можна екстремально доїхати на тролейбусі за потрібною адресою.